wtorek, 27 sierpnia 2013

Mięsko duszone w warzywach: kabaczku, cebuli i papryce :)

Kolejny post, kolejne szamanko :)


Postanowiłam wykorzystać kabaczka który wyrósł mi na ogródku już do sporych rozmiarów :) jak i to co znalazłam aktualnie w sklepie po niedużej cenie czyli paprykę, akurat sezon w pełni i można szaleć :)
Porcja jest dla 5/6 osób

*1 kg mięska wieprzowego, chudego nieprzerośniętego, ja miałam b. ładną szynkę, może to być również schab
*1 duży kabaczek ok, ew cukinia
*3 spore cebule
*4 duże czerwone papryczki
*tłuszcz do smażenia - 1 łyżka
*szklanka wody
*majeranek, pieprz ziołowy, sól, pieprz czarny

No to do dzieła :)

Mięsko kroimy na dość duże kawałki (ale nie na kotlety :P ), wrzucamy na rozgrzany tłuszcz, obsmażamy, dodajemy pokrojoną w półksiężyce cebulę, przykrywamy i chwile dusimy.

W tym czasie kroimy paprykę w dość sporą kostkę, ale bardziej podłużną i ok 1/3 dodajemy do mięska, mieszamy, przykrywamy, dusimy ok 30-45 min, mieszając od czasu do czasu...
Po ok 30 min dolewamy szklankę wody, mieszamy, dusimy do 45 min
Całość przenieść najlepiej do większego garnka, będzie się lepiej mieszać.
Zabieramy się za kabaczek: obieramy, drylujemy z pestek, i kroimy w słupki, i dodajemy do naszego mięska z kolejną częścią (1/3) papryki, mieszamy, przykrywamy, dusimy kolejne 45 min, pod sam koniec dorzucamy przyprawy: sol, pieprz, pieprz ziołowy i majeranek i ostatnią cześć papryki i dusimy jeszcze jakieś 10-15 min.



Wartość porcji 350 g:
B: 16g
Tł: 17,5g
W: 14g
Kcal: 280


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz