niedziela, 7 sierpnia 2011

Ogórki na ossstro... czilli... KROKODYLKI !

O tym wspaniałym przetworze z ogórków dowiedziałam się stosunkowo niedawno od mojej Ciotki która wiozła mi je specjalnie z Podlasia (i chyba tylko za to ją trochę lubię). Pierwsze słoiki jakie zrobiłam nie wyszły zbyt smaczne, ale już na spokojnie przepis dopracowałam oczywiście po swojemu, i jak na mój ząb są idealne :)

Przepis na 2 kg ogórków, wychodzą z tego 3 litrowe słoiczki :-)

2 kg ogórków
3 łyżki kuchenne soli
1 główka czosnku
8 łyżek oleju
szklanka octu spirytusowego
60 dag cukru
2,5 łyżki kuchenne chili


Ogórki pokroić na ćwiartki, posypać trzema łyżkami soli, wymieszać, odstawić na minimum 6 godzin, a najlepiej na całą noc.

Po tym czasie, zlać wodę spod ogórków do garnuszka.

Czosnek przecisnąć przez praskę, ewentualnie zetrzeć na tarce, wymieszać z ogórkami, lekko podgrzać olej i polać nim ogórki, wymieszać

Micha w kuchni to bardzo świetna i praktyczna sprawa polecam! :)
W garnuszku do którego wcześniej zlaliśmy wodę spod ogórków, robimy zalewę :-) Dodajemy, do tej wody ocet, cukier, chili i zagotowujemy.

Ogórki nakładamy do słoiczków, zalewamy.

Można wekować, ale jak zalejemy wrzącą zalewą to nie jest to konieczne :-) Ogórki są gotowe po 3 dniach :-)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz