niedziela, 16 stycznia 2011

Maseczka na zdrowe i mocne włosy

Obiad nastawiony więc mam chwilę na błoga :)
Polecam wszystkim wykonanie bardzo prostej maseczki na włosy:
Potrzebne nam będą:


2 łyżki olejku rycynowego
2 żółtka
2 łyżki oliwy z oliwek
kilka kropel soku z cytryny (na zdjęciu brak bo akurat zabrakło mi w kuchni ;) )
Wszystko mieszamy dokładnie w plastikowej miseczce, po czym równomiernie nakładamy na włosy, mogą być lekko wilgotne.
Pozostawiamy na włosach przez minimum godzinę


Wersja "bez jaj" ;) :

2 łyżki olejku rycynowego
mniej więcej tyle samo ulubionej odżywki :)

Mieszamy, nakładamy na włoski również na minimum godzinkę ale nie więcej jak 3 :P
 Wszystkie maseczki spłukujemy ciepłą wodą, później myjemy włosy szamponem. W wersji pierwszej, z jajkami, po umyciu nakładamy odżywkę bez spłukiwania, tak jak zwykle po umyciu włosów, w wersji drugiej raczej nie będzie to konieczne. Ja zawsze nakładam maseczkę na nieumyte włosy. Olejek rycynowy ma to do siebie że źle nakłada się na włosy stąd w maseczce inne składniki, ale oczywiście nie tylko :) żółtko i oliwa też niesamowicie odżywiają i nabłyszczają włosy.


Dementuję plotki że olejek przyciemnia włosy! mam bardzo jasny blond, olejek stosuję już ok pół roku i nie zauważyłam żeby cokolwiek mi pociemniało na głowie :) może to być jedynie efekt chwilowy gdy nie spłukamy dokładnie olejku (choć u siebie tego nie zauważyłam).


Proporcje podane są na włosy raczej średniej długości, ja osobiście mam krótkie, ale wole zawsze nieco więcej nakładać, w przypadku włosów długich podwoić proporcję :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz